Begin
Kwartierstaat
Koos
van Rijn
Grafische
versie 1
Grafische
versie 2
Grafische
versie 3
Nieuws
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
Over Ons
Rembrandt
Onze
honden
Reuen
Teven
Nakomelingen
Foto's Nakomelingen
In
loving memory
Pups
Planning
Fotogallery
Nostalgisch
Type 1
Nostalgisch Type 2
Waterwerk
Shows
Kopstudie
Wandelingen
Hoek
van Holland 1
Hoek
van Holland 2
Bron
Newfoundlander
Newfoundland
Oeroorsprong
Oorsprong
L Anse aux Meadows
Tibet Dog
Tibet
Dog2
Lord
Byron
Fokken
Pup/Fok-Advies
FokFaciliteiten
Dekmoment
Vruchtbaarheid
Ontwikkeling
embryo
FCI
- Rasstandaard
Kynologische
termen
Voeding
Afspeenmethode
Marskwa's adagiums
Genetica
Kleurvererving
HD-ED
vererving
Kynethologie
Dilatatie
DNA:
From where I am
Evolutie
Theorie
Bioritmiek
Freud
Deugdethiek
Teek
Care
De
andere Passie
Odysseus
Sprookje
Alexander
de Grote
Peloponnesos
Hippocrates
Magisch
Realisme
Filosoferen
over sex
Magna
Graecia
Boeddhisme
Klimaat
Israël
Agape
Christus
was een filosoof
Astrologie
Maanstanden
Links
Webcams
HvH
|
|
NHSB 2783633
Geboren/Born
: 15-02-2009
Gewicht /
Weight: 80
kilo Hoogte/Height
: 76 cm
HD A, ED
O, Heart
Clear , Cystinurie Free
Ancestor-Loss-Coefficient : = ALC3
100, ALC4 100,
ALC5 95,16
|
Klik
hier voor meer foto's / Click
here for more photos
|
6
weeks
|
Dion
is
een zeer grote reu met een beerachtige uitstraling. Hij is krachtig gebouwd en heeft ondanks zijn grootte
een lichtvoetig gangwerk, soepel met grote passen en soms dansend.
Dion
spreekt met zijn hele hoofd en heeft een blik die
onweerstaanbaar is.
Hij
heeft een spontaan open karakter, enthousiast naar iedereen (mens en dier),
zeer
vrolijk (een echte clown) en heel innemend, maar als hij iets niet
wil dan zet hij zijn hakken in het zand met een blik van ‘dat
bepaal ik zelf wel’.
Hij is een geweldige kameraad die de wereld voorzichtig bekijkt
maar heel goed weet wat hij wil en dat kan hij je ook heel goed
duidelijk maken.
Dion
is niet beschikbaar als dekreu ! Dion
is not available as stud male !
|
|
|
8
weken / 8
weeks
|
12,5
maanden / 12,5
months
|
25 maanden
/ 25 months
Ancestor-Loss-Coefficient : = ALC3
100, ALC4 100,
ALC5 95,16
|
|
|
ALC3=100 |
ALC4=100 |
Highlander
Brown vom Butzensee
Farbe: B, Heart clear, Cyst. free,
HDA, ED1 |
Ch
Fats Domino vom Butzensee
Colour B, Heart clear, Cyst. free
HDB, ED0 |
Leo
vom Riesrand
Colour SrB , Heart clear, Cyst. free
HDA, ED0 |
Ch
Hannibal di Borgoleonardo
Colour SrB, Heart clear, Cyst. free, HDA |
Ch
Tracks of Glory vom Riesrand
Colour B, HDB |
Isi-Mausi
vom Allgauer Bär
Colour B,
HDB |
Ch
Milos vom Riesrand
Colour B, Heart clear, Cyst. free, HDA, ED1 |
Mousse
Chocolate vom Riesrand
Colour B, HDB |
Madonna
vom Allgäuer Bär
Farbe: SrB, Heart clear, Cyst.free,
HDA, EDO |
Goofy
vom Allgäuer Bär
Farbe: B, Cyst.free
HDA |
Eskapades
Cannon
Farbe: SmB, HDA |
Banja
de Coco vom Allgäuer Bär
Farbe: B, HDC1 |
Newf
Of Marks Uld Dina
Farbe: S
HDA |
Ch
Jehaj Herluf
Farbe: S, HDA |
Newf
Of Marks Shaggy Samantha
Farbe: S, HDB |
Zenshin
of The End of the Line
Colour B, Heart clear, Cyst. free
HDA
|
New
Admiral v. Nikita's Berenbrigade
Colour B, Heart clear, Cyst. free
HDA, ED0 |
Köpenick
vom Widdersdorf
Colour SrB, Heart clear, Cyst. free,
HDA |
Björnebandens
Fit for Fight
Colour S, HDA |
New-Fuur-Lands
Rosemarys Baby
Colour SrB, Heart clear, Cyst. free HDC |
Ch
Eline Promise of Gold
Colour SrB, Heart clear, Cyst. free,
HDC, ED0 |
Seabrooks
Worthy Son
Colour S, HDB |
Fay
Imke van Hathero
Colour B, HDC |
For
Romance of The End of the Line
Colour B, Heart clear, Cyst. free
HDA, ED0/2 |
WW
Ch Captain Moritz Berenbont
Colour B, Heart clear, Cyst. free,
HDB |
Galaxie
du Lac Brulé
Colors: SrBrSW, HDA |
Cha-Cha
van Beerkestein
Colour B, HDB |
Dutchess
of The End of the Line
Colour B, Cyst. free,
HDA, ED0 |
Vercordias
Vladimir
Colors: SrB, HDA |
Chestnut
van de Berenstal
Colour B, HDB1 |
|
|
|
Father
: Highlander Brown von Butzensee |
Mother
:
Zenshin of The End of the Line |
Etymologie van Dion
Dion
is een afgeleide van Dionysus
en is een figuur uit de Griekse mythologie. Hij is de
God van de landbouw,
de vruchtbaarheid, de natuur, de wijn, het plezier en de dans,
het leven, en voor onsterfelijkheid.
Hij is ook wel bekend onder de Latijnse naam
Bacchus.
Het
verhaal
van Dionysus behoort tot
de traditie van
zoenoffers, vergelijkbaar
met het verhaal van Pasen.
Volgens de legende van Dionysus als zoenoffer
werd hij door Zeus bij Persephone of Demeter verwekt.
Hij werd voorgesteld als een schoone
naakte of halfnaakte jongeman, vaak met een kroon van klimop
en trok met een
stoet van dieren rond,
om de mensen de teelt van fruitbomen en vooral
van de wijnstok te leren.
Bacchus is in de Romeinse godsdienst de God van de wijn,
de seksuele vrijheid en de vruchtbaarheid.
Hij was de zoon van Zeus en Semele, de dochter
van de Thebaanse koning (in Thebe) Kadmos en zijn vrouw
Harmonia.
Hij is een god, wiens gebied zich over een zeer ruim
veld uitstrekt. In de eerste plaats werd hij vereerd als
de God van de wijn, maar de wijn is slechts de
kostelijkste van zijn gaven. Daarom werd deze ook
Diónysou karpós («Dionysos' vrucht») Hij
betekent de groeikracht van de aarde,
zoals die zich in bos en veld,
op met bronnen bedekte
bergen, in vruchtdragende bomen
en in grazige weiden openbaart. De wijndruif
is alleen daarom de vrucht, die hem bijzonder geheiligd
is, omdat zij, hoezeer uit vocht geboren, een warme
gloed aan haar vruchten weet te geven en de mengeling
van zwakheid en moed,
van
weelderigheid en kracht,
waarvan de druif het symbool is, geheel en al
weer wordt aangetroffen in het karakter
van Dionysos. Zowel de wijnbouw als de
verbouw van boomvruchten vinden slechts hun plaats onder
een volk, dat tot een
zekeren trap van ontwikkeling
is
gestegen.
Vandaar,
dat Dionysos een God geworden is van de
menselijke beschaving en
zo kwam hij in nauwe verbinding met Demeter. Hij geeft
de mensen wetten,
houdt de vrede
in stand, en bewijst hun zijn gunst door
de
goede gaven, die hij hun schenkt.
Wijnbouw en landbouw, de gaven van Dionysos en Demeter
zijn het meest inheems in Attika. Daar is de sage
ontstaan van Ikarios, aan wie Dionysos zijn gave schonk,
en ook die van Triptolemos, die door Demeter tot haar
gezant werd uitverkoren. Maar uit Attika hebben deze
beide goden nog een betere gave over de wereld verspreid
dan wijn of koren; niet alleen
Griekenland, maar ook de gans nieuwere maatschappij
heeft aan dat landschap de trap van ontwikkeling
te danken, waarop zij thans staat. Het krachtigst
openbaart Dionysos
zijn macht
door de invloed, die hij
uitoefent op de mens, op de gehele mens,
zowel op zijn lichaam als op zijn gemoed.
Door de kostelijke
gave, die hij de mensen heeft geschonken, door de wijn, verkwikt
en versterkt
hij het lichaam en maakt hij het gemoed van
zorgen
vrij.
Maar
niet alleen door deze gave is het, dat hij het gemoed
van de mensen hoger weet te stemmen; ook de
werkingen,
die door zijn invloed in de natuur
zichtbaar worden doen zich in al haar kracht gelden op
het menselijk gemoed.
Hij
brengt de mensen tot elkaar; hij doet, wat hem
weerstreeft, voor zijn macht buigen. Al wat wild en ruw
is moet zich aan hem onderwerpen.
Alles wat in staat is
die stemming in het leven te roepen behoort dus tot zijn
gebied.
Vooral geldt dit op het gebied van de poëzie en de
muziek.
We
would like to thank Sophie and Yann who gives us the
opportunity to own Esprit Sage.
Elevage
d'Une Terre d'Amour et de Paix
(Kennel
"from a world of love and peace" )
|
Sophie
, Zenshin , Ulka , Yann |
John Denver songtekst : You Fill Up My Senses
You fill up my senses
like a night in a forest,
Like the mountains in springtime,
Like a walk in the rain, like a storm in the desert,
Like a sleepy blue ocean
You fill up my senses, come fill me again
Come let me love you, let me give my life to you,
Let me drown in your laughter, let me die in your arms
Let me lay down beside you, let me always be with you
Come let me love you, come love me again
Let me give my life to you,
Come let me love you, come love me again
You fill up my senses like a night in a forest,
Like the mountains in springtime,
Like a walk in the rain, like a storm in the desert,
Like a sleepy blue ocean
You fill up my senses, come fill me again
|
The
End of the Line |
|
|